Menu

Val Op Online

handige tips

1 – SPREAD THE NEWS

 

Het belangrijkste wat je kan doen als jouw website eenmaal online staat is ervoor zorgen dat het verkeer genereert. Dit helpt jouw positie bij de zoekmachines zoals google en zorgt er ook voor dat je site sneller geindexeerd (geplaatst) wordt.

Zorg voor naamsbekendheid van je website:

  • Email Nieuwsbrief – Als je al een nieuwsbrief verspreid vergeet niet een aankondiging van je nieuwe site hierin te plaatsen. Vertel je lezers wat de meerwaarde van je website is voor hen. Mailchimp is een handige dienst voor het maken en beheren van nieuwsbrieven.
  • Social Media – maak gebruik van jouw netwerk van Facebook vrienden, familie, collega’s om te liken en delen.
    Je zou je verbazen hoever 1 post kan komen als het gedeeld wordt. Als je actief bent op Linked In, Instagram of welke andere vorm van social media, geef (veel) ruchtbaarheaid aan je nieuwe site!
  • Mond tot Mond Reclame
  • – Onderschat nooit de waarde van mond to mond reclame. Als je site live gaat vertel het iedereen die je tegenkomt! Vraag om feedback over je website, dit kan ook heel waardevol zijn wanneer je weer eens een update overweegt.

2 – VRAAG OM RECENSIES

 

Online recensies zijn belangrijke dan ooit. Vooral voor bedrijven die worden gegoogled, een lezer leest onmiddelijk een recensie. Er zijn vele manieren om recensies te verzamelen.
Een aantal aanbevelingen:

  • Google Review – sterk aan te bevelen omdat google reviews is in het algemene hetgene dat vertoond wordt als iemand jouw website tijdens een zoek opdracht vindt. Je kunt je clienten vragen om je bedrijf te googlen en dan een review achter te laten of je kan deze website gebruiken om een direct link te genereren. Super handig!
  • Facebook Recensies – FB recensies zijn ook een goede manier om recensies te verzamelen. Schroom niet om je klanten te vragen een recensie achter te laten op je Facebook pagina en het liefst deze ook te delen. Of vraag toestemming om het zelf te delen.
  • Aanbevelingen – nadat je site live is raden wij je aan om zoveel mogelijke aanbevelingen te verzamelen en deze te plaatsen op je website. Verzamel 5-10, goede gepersonaliseerde aanbevelingen dan kunnen wij een “Testimonial” pagina voor je instellen om deze te vertonnen. Gebruikers zoeken vaak op een website naar aanbevelingen van anderen alvorens tot actie over te gaan. Verzamel ze via Facebook, google en/of email en zet de beste op je site.

3 – HOU HET FRIS & UP TO DATE

 

Als je website al een tijdje live is kunnen we je een aantal dingen aanraden om het fris te houden. Vooral als je een website hebt met veel terugkerende bezoekers is dit van groot belang.

  • Wissel Foto’s – we raden je aan om 1-3 keer per jaar je foto’s te wisselen. Dit geldt ook voor de “header photo” boven aan de voor pagina. Voor de bezoeker toont dit ook jouw belangstelling voor je site, je hebt er tijd en aandacht aan besteed.
  • Kleuren/Layout – als jouw website al een tijdje stil staat wordt het tijd om het weer een keer op te frissen. Of je verkiest voor kosmetische veranderingen zoals acitie kleuren (buttons) of menu kleur, of je houd het bij het vernieuwen van foto’s, hoe dan ook je site steeds up-daten is een goede manier om klanten steeds terug te laten keren.
  • Houd Je Informatie Up to Date – als het informatie, je team, openings uren enz veranderd voor jouw bedrijf vergeet dit niet te melden op je website! Er is niets ergers dan verouderde informatie op een website. Of dat je nog een oude foto van een personeels lid staan die al lang weg is. Houd je website strak bij.

4 – GEEF JE SITE INHOUD

 

Een website wordt als “levend” of “dood” gezien door google. Een “levend” website heeft verkeer, krijgt nieuw en bestande gebruikers, wordt geupdate, blog posts en inhoud worden toegevoegd. Als je site “dood” is – bijv. niet bijgehouden, niet beheerd en geupdate – kan het grote consequensies hebben voor je SEO ranking.
Een paar voorbeelden hoe je inhoud voor je site kunt maken:

  • Blog – misschien klink bloggen een beetje onnuttig en onnodig de feiten zijn dat websites met blogs in het algemeen generen 30-40% meer verkeer dan sites van hen concurent zonder blog. Google pakt vaak posts voordat het een pagina oppakt. Als je goed doordacht, tijdloze posts kan schrijven die waarde hebben voor jouw klanten kan dat je site bezoekers aantal goed beinvloeden. Vergeet niet om je blog op social media te promoten.
  • Nieuwe Pagina’s – Het is ook heel nodig om naast je foto’s en afbeeldingen ook je inhoud regelmatig te updaten. Als je meer diensten bijkomen in je bedrijf, voeg ze toe aan je website! Google is gek op sites waaraan wordt bijgebouwd. Naar iedere update meldt op social media dat je een nieuw blog post, foto, dienst enz hebt!
  • Inhoud Updaten – Als er veranderingen optreedt binnen jouw industrie, meldt dit op je website, zo ook als jouw diensten veranderen. Zelfs door het verwisselen van een paar woorden in de inhoud van jouw website ziet google dat er aan jouw site wordt gewerkt en is het weer “levend”.

5 – Links

 

Links kunnen heel belangrijk zijn voor jouw website. Zowel uitgaand als binnenkomende links worden door google bekeken en beoordeeld op relevantie voor het ontwerp van je website.
Er zijn vele manieren om links te genereren:

  • Vakgroepen – valt jou bedrijf binnen een bepaalde vakgroep? Vraag of ze een link naar jouw website willen plaatsen op hen website. Link uiteraard ook naar hen toe.
  • Bedrijven Gidsen – Er zijn veel bedrijven gidsen online te vinden, zowel betaald als gratis (Pas op voor onverwachtse kosten!) Een absoluut aanrade is Google Mijn Bedrijf
  • Start Pagina’s – Er zijn veel start pagina’s te vinden met iedere onderwerp dat je kan verzinnenAls er veranderingen optreedt binnen jouw industrie, meldt dit op je website, zo ook als jouw diensten veranderen. Zelfs door het verwisselen van een paar woorden in de inhoud van jouw website ziet google dat er aan jouw site wordt gewerkt en is het weer “levend”.

Heb je nog vragen horen we die graag!
Meer weten over ons onderhouds plannen?